Народний депутат України Анатолій Урбанський прокоментував отриману відповідь Міністерства інфраструктури України на своє депутатське звернення щодо проблем, з якими стикаються українські моряки під час оформлення необхідних для роботи документів під час карантинних обмежень:

Отримав відповідь від Міністерства інфраструктури щодо проблем моряків із оформлення документів для роботи і мені важко підібрати слова, щоб якось її прокоментувати… Мабуть, самим м’яким буде сказати, що це банальна відписка!

Публікую відписку в повному обсязі, щоб всі могли побачити, як чиновники Міністерства збираються вирішувати цю проблему. Як на мене, такі відповіді чітко свідчать про те, що ніхто особливо й не прагне розбиратись з проблемами моряків.

І це при тому, що я ледве не щодня отримую звернення моряків, в яких вони описують реальний стан справ, рівень корупції та ретельно вибудувану систему вимагання хабарів, з якими їм доводиться стикатись при отриманні документів. І мушу визнати – ситуація у них просто катастрофічна! Наше Міністерство інфраструктури продовжило на три місяці термін дії документів моряків, що перебувають у плаванні. А тим, хто залишився на березі, можливість продовження документів чиновники максимально ускладнили. В результаті страждають усі: і ті, хто чекає на кораблях свою зміну, і ті, хто не може їх змінити через штучно створені складнощі з оформленням необхідних документів.

Ситуація доходить до цілковитого маразму! Повідомляють, що навіть моряку з великим досвідом роботи для успішної здачі іспиту в Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків необхідно внести певну суму в валюті. Крім того там вимагають принести (вважай – купити) сертифікат про підготовку від тренажерних центрів, причому не будь-яких, а саме тих, які вони зазначать (тобто «своїх»).

Ще одна проблема – в умовах карантину Інспекція дозволила здавати іспити по відеозв’язку, але багато структур дозволяють собі ігнорувати видані нею документи. Зокрема, є інформація про відмову визнавати ці документи капітаніями портів, які чомусь вирішили, що Інспекція не мала права працювати в період карантину. Вони посилаються на те, що немає окремого наказу про те, що в умовах карантину ці протоколи дійсні (!), а тому і складені іспити моряками вважають незаконними! Повідомляють також, що протоколи Інспекції не визнають і в Моррічсервісі. Щоправда, при наявності вічнозелених папірців чиновники в усіх структурах стрімко припиняють помічати будь-які «порушення» і без проблем приймають документи…

Для чого все це робиться? Питання, мабуть, риторичне. Але самі моряки переконані, що чиновники намагаються створити їм якомога більше складнощів, щоб потім вимагати хабарі. За їх словами, ціни на документи останнім часом істотно зросли. Якщо ще рік тому офіційно за Сертифікат потрібно було викласти 860 грн, то наразі теж офіційно вже понад шість тисяч гривень! А за іспит, посередники (без яких його здати неможливо) вимагають від 600$ і вище!

Отже, замість допомоги від держави моряки стикаються із зайвою бюрократією і нахабним вимаганням хабарів. Всі про це знають, але Мінінфраструктури та правоохоронні органи не демонструють жодного бажання боротися з корупціонерами зі сфери дипломування та сертифікації моряків. Спостерігаючи цю картину і резонно побоюючись помсти корупціонерів, які видають їм дипломи, моряки вважають за краще нікуди не скаржитися.

А в цей час моряки з інших країн, де не створюють своїм громадянам подібних проблем, потихеньку замінюють наших моряків на суднах. Повернути ж собі колишні позиції на ринку праці українським морякам буде дуже і дуже складно (якщо взагалі можливо). Ось і виходить, що чиновники в гонитві за наживою не тільки не допомагають зберегти робочі місця, а й штучно перешкоджають працевлаштуванню сотень тисяч моряків! Про повне нехтування державних інтересів я вже взагалі мовчу…

Вважаю ігнорування проблем моряків і відкрите знущання над ними абсолютно неприпустимими! Тому обов’язково направлю відповідне депутатське звернення прем’єр-міністру Денису Шмигалю. Розповім про ситуацію, що склалась, і додам відповідь міністра його уряду щодо цих проблем.

Також запропоную розглянути пропозиції фахівців цієї галузі щодо вирішення проблеми, що склалась. Перш за все, скасувати непередбачені Кодексом торговельного мореплавства України засідання комісії при підтвердженні моряками їх професійних сертифікатів (дипломів). Відмовитися від непотрібних тестувань та іспитів. Розглянути можливість імплементації в українське законодавство норм Конвенції ПДНВ про автоматичну видачу моряку підтвердження до його сертифікату, якщо він протягом останніх 5-ти років 12 місяців пропрацював на борту морського судна.

Крім цього вважаю за необхідне залучити до аналізу ситуації та розробки плану дій уряду та Міністерства й самих моряків та їх представників – це забезпечить ефективність нормативно-правового регулювання та його збалансованість.

Сподіваюсь, що прем’єр не стане закривати очі на беззаконня й корупцію в цій стратегічно важливій для України сфері, і вдасться до жорстких заходів для наведення порядку і захисту наших моряків!

Анатолий Урбанский, Анатолій Урбанський,оформление документов, оформлення документів, моряки, моряки

Анатолий Урбанский, Анатолій Урбанський,оформление документов, оформлення документів, моряки, моряки

Анатолий Урбанский, Анатолій Урбанський,оформление документов, оформлення документів, моряки, моряки

Анатолий Урбанский, Анатолій Урбанський,оформление документов, оформлення документів, моряки, моряки