Народний депутат України Анатолій Урбанський підбив підсумки своєї 8-місячної роботи в парламенті.
ЗВІТ
НАРОДНОГО ДЕПУТАТА УКРАЇНИ IX СКЛИКАННЯ
УРБАНСЬКОГО АНАТОЛІЯ ІГОРОВИЧА
за 8 місяців роботи (серпень 2019 – березень 2020 року)
Шановні виборці! 21 липня 2019 року ви обрали мене своїм представником у Верховній Раді України від одномандатного виборчого округу №143. А 29 серпня 2019 року я прийняв присягу і розпочав виконувати обов’язки народного депутата України, допомагаючи розвивати міста і села Придунав’я.
1. З серпня 2019 по березень 2020 року включно відбулось 70 пленарних засідань Верховної Ради України IX скликання, з яких я був присутній на 55-ти (79%). На 15 пленарних засіданнях з поважних причин був відсутній.
2. За вказаний період я став співавтором 15 законопроєктів, три з яких вже стали законами.
Переважна більшість законопроєктів була підтримана профільними комітетами та Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради, що свідчить про їхню високу якість. Над тими ж, що не були підтримані, проводиться робота з виправлення недоліків та врахування зауважень спеціалістів.
Номер законопроєкту | Дата реєстрації | Назва законопроєкту |
2000-П | 17.10.2019 | Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2020 рік |
2064 | 05.09.2019 | Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства в Україні |
2279 | 17.10.2019 | Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення захисту педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників |
2313-3 | 12.11.2019 | Про внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції” (щодо врегулювання правового статусу працівників патронатної служби) |
2364 | 31.10.2019 | Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2020 році |
2441 | 14.11.2019 | Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо неконституційності оподаткування пенсій |
2473 | 20.11.2019 | Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо переробки відходів виробництва спирту коньячного |
2526 | 04.12.2019 | Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження) |
2588 | 12.12.2019 | Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності музеїв закладів вищої освіти |
2771 | 17.01.2020 | Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації положень Конвенції про охорону нематеріальної культурної спадщини |
2779 | 17.01.2020 | Про внесення змін до статті 4 Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів |
2780 | 17.01.2020 | Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів |
2781 | 17.01.2020 | Про внесення змін до Закону України “Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції” |
3039 | 07.02.2020 | Про звільнення А.Ситника з посади Директора Національного антикорупційного бюро України |
3154 | 03.03.2020 | Про висловлення недовіри Генеральному прокурору Рябошапці Р.Г. |
Хочу розповісти про ці законопроєкти та їхню важливість.
Законопроєкт № 2064 пропонує надати більшого захисту виноробам та їхнім інвестиціям. Для цього пропонується встановити, що мінімальний строк для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання має становити 25 років (період інтенсивної експлуатації промислового винограднику). Також врегульовується питання відшкодування виноробам витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. Впевнений, що додаткові гарантії, які передбачені цим законопроєктом, сприятимуть розвитку виноробству, і якщо не переломлять тенденцію деградації цієї важливої сфери, то хоча б загальмують її.
Метою законопроєктів № 2779 та 2780 є встановлення переліку джерел формування територіальних дорожніх фондів, які створюються у складі спеціального фонду бюджету місцевих рад та мають допомогти містам та селам покращити якість дорожнього покриття у своїх громадах.
Інші законопроекти спрямовані на додатковий захист освітян та наукових кадрів від образ, переслідування та фізичного насильства, забезпечення виконання рішення Конституційного суду України щодо невідповідності Конституції оподаткування пенсій і щомісячного довічного грошового утримання, розвиток музеїв у вищих навчальних закладах, охорону нематеріальної культурної спадщини тощо.
Не можу не сказати і про законопроєкт № 3039 щодо звільнення Артема Ситника з посади Директора Національного антикорупційного бюро України. Я абсолютно переконаний в тому, що у суспільства не має бути жодних сумнівів в тому, що людина, яка очолює боротьбу з корупцією в нашій державі, сама до неї не причетна. Тому, на моє переконання, як мінімум, до винесення судом рішення у цій резонансній справі, Артем Ситник повинен бути відсторонений від виконання своїх службових обов’язків.
Також я виступив співавтором законопроєкту щодо висловлення недовіри Генеральному прокурору Рябошапці Р.Г. Вважаю, що він показав низьку ефективність виконання обов’язків Генерального прокурора, оскільки низка найбільш резонансних кримінальних проваджень залишились нерозслідуваними, а суспільство так і не отримало відповіді щодо їх замовників та виконавців, а відповідно й не побачило відновлення справедливості. Тому я і подав відповідний законопроєкт, і голосував за те, що Руслан Рябошапка не відповідає займаній посаді.
З повним переліком моїх законопроєктів можна ознайомитись на сайті Верховної Ради України в розділі «Законотворчість».
3. Протягом першого року своєї роботи Верховна Рада України IX скликання розглядала чимало важливих і резонансних законопроєктів. Вважаю за необхідне зазначити як голосував по ним.
Зняття недоторканості з народних депутатів України – проголосував «за». Вважаю, що у народних депутатів і без неї достатньо можливостей аби не бути безпідставно підданим кримінальному обвинуваченню.
Зняття мораторію з продажу земель сільськогосподарського призначення – не підтримав («утримався»). Вважаю затверджені умови відкриття ринку землі такими, що не відповідають інтересам українських селян та фермерів. Держава повинна не просто зняти мораторій на продаж, а й забезпечити можливість придбання землі середніми українськими аграріями. На жаль, прийнятий монобільшістю закон цього не передбачає, а тому я не міг віддати за нього мій голос. Втім, я продовжуватиму робити усе, що в моїх силах, для захисту інтересів громадян України!
Скорочення кількості народних депутатів в парламенті наступного скликання – проголосував «проти». Зменшення чисельності парламенту призведе до олігархізації української політики, оскільки брати участь у виборах стане дорожче. Крім того, через це збільшиться територія, яку представлятиме народний депутат, а отже він буде гірше ознайомлений з проблемами та специфікою кожного населеного пункту свого виборчого округу, а виборцям потрапити на прийом до такого депутата стане в рази складніше.
Більш детально ознайомитись з моєю позицією щодо актуальних питань політичного життя країни, а також мотивів мого голосування можна на моїй офіційній сторінці у соціальній мережі Facebook – https://www.facebook.com/Urbanskij.Anatolij.
4. Як народний депутат України, я регулярно проводжу прийом виборців. У зазначений період я провів 8 публічних зустрічей із виборцями та 13 особистих прийомів виборців у моїх громадських приймальнях. Зазначу, що також прийом громадян здійснюється моїми офіційними помічниками.
Ще 61 громадянин звернувся до мене письмово з питань отримання матеріальної допомоги, скаргами на діяльність правоохоронних органів, а також пропозиціями щодо зміни умов та порядку виплат аліментів.
Окрім цього в зазначений період я отримав 46 колективних звернень виборців, які стосувались, зокрема, необхідності внесення змін до законів, що регламентують роботу працівників освітньої сфери, а також децентралізаційних процесів на території виборчого округу.
До мене масово звертались педагоги мого виборчого округу, які були стурбовані нормами законопроекту «Про повну загальну середню освіту». Вони обґрунтовано вважали, що ці норми можуть призвести до порушення їхніх трудових прав, а тому просили підтримати розроблені профільними організаціями зміни. Я віддав за них свій голос.
Не менш численними були й звернення щодо так званого «земельного питання». Громадяни звертались до мене з проханням не допустити відкриття ринку землі на умовах, які можуть призвести до порушення їхніх прав та законних інтересів. На жаль, похвалитись особливими досягненнями в цьому питанні я не можу – монобільшість в парламенті блокує будь-які ініціативи в цій сфері та намагається активно просувати власний законопроєкт без огляду на інші політичні сили. Разом з тим, наша боротьба не була марною – наші колеги, зрештою, дослухались до наших аргументів і змінили найбільш одіозні норми. Сподіваюсь, що до відкриття ринку землі сільськогосподарського призначення ми зможемо його ще підкоригувати.
Зате вдалось досягти успіху у відстоюванні інтересів міст і сіл. До мене зверталось багато сільських, селищних та міських голів мого виборчого округу, які просили не допустити реалізації планів уряду щодо позбавлення місцевих рад акцизного податку на паливо і спрямування його до державного бюджету. На засіданні бюджетного комітету, до якого я входжу (а пізніше і в парламенті), я зумів переконати колег у необхідності збереження цього податку за місцевими громадами. Завдяки цьому тоді вдалось захистити інтереси (та без перебільшення – незалежність) органів місцевого самоврядування.
Я ретельно опрацьовував усі звернення, які до мене надходили від моїх виборців, та робив усе можливе для їхнього впровадження в життя.
5. За результатами звернень виборців направив 48 депутатських звернень.
Подав один депутатський запит – голові Кабінету міністрів України Олексію Гончаруку щодо скасування абонентської плати за транспортування природного газу для побутових споживачів.
Разом з тим, я майже не користуюсь подачею депутатських запитів, оскільки з керівниками державних органів та органів місцевого самоврядування мого виборчого округу налагоджений конструктивний робочий контакт, завдяки чому проблеми оперативно вирішуються навіть без використання цього інструменту.
6. Протягом звітного періоду я докладав максимальних зусиль для сприяння розвитку міст та сіл свого виборчого округу. Для цього здійснювалась робота з поєднання зусиль та ресурсів усієї владної вертикалі.
Особливу увагу приділяю формуванню об’єднаних територіальних громад у виборчому окрузі, оскільки воно викликає значну напругу в суспільстві та напряму впливатиме на майбутнє населених пунктів регіону та його мешканців. Додає специфіки цьому процесу й багатонаціональність Придунав’я та компактне проживання національних меншин.
Не зважаючи на це, я спілкуюсь з мешканцями усіх населених пунктів, депутатами і місцевими керівниками, намагаюсь знайти певні компроміси та переконати усі залучені до процесу сторони в їх важливості. Відстоюю позицію мешканців на нарадах в Одеській ОДА та Міністерстві розвитку громад та територій, а також під час особистих розмов з представниками Міністерства та колегами-депутатами.
7. Я відкритий до спілкування та ініціатив, і завжди готовий допомогти. Мої приймальні завжди відкриті для громадян. Вони знаходяться за адресами:
- м. Ізмаїл, вул. Судноремонтників, 1. Тел.: (097) 168-36-18, (04841) 3-91-80;
- м. Рені – вул. Вознесенська, 169, кв. 6.
Також запрошую усіх відвідувати мою сторінку в соціальній мережі Facebook (https://www.facebook.com/Urbanskij.Anatolij) для ознайомлення з моєю діяльністю, позицією з актуальних проблем країни, а також для зв’язку зі мною.
Додатково повідомляю, що на сайті Благодійного фонду «Придунав’є» (www.pridunavie.od.ua) можна ознайомитись з тими заходами та ініціативами, які підтримувались і підтримуються в моєму виборчому окрузі.
Хочу також проінформувати про мою діяльність щодо забезпечення медиків усім необхідним для протидії захворюваності коронавірусною інфекцією COVID-19 та лікування мешканців Придунав’я. І хоча ця діяльність дещо виходить за межі звітного періоду, втім, зважаючи на глибоку стурбованість українських громадян цією проблемою та значний суспільний інтерес, вважаю за необхідне проінформувати про вжиті заходи.
На жаль, наразі по всій країні спостерігаються спекуляції із вкрай необхідними медичними препаратами та засобами індивідуального захисту. Користуючись нагальною потребою в цих товарах, окремі ділки суттєво завищують на них ціну. Іншою проблемою є те, що часто ці товари взагалі не можна придбати, оскільки постачальники засобів противірусного захисту не хочуть працювати з бюджетними коштами і вимагають готівку і повну передоплату. А навіть якщо договір укладено, а гроші перераховано, то це ще не означає, що замовлені товари будуть оперативно доставлені або взагалі доставлені. Ще раз підкреслю – подібна ситуація спостерігається по всій країні!
Внаслідок цього рішення органів влади щодо вжиття протиепідемічних заходів залишаються невиконаними, оскільки використати бюджетні кошти, коли вони так необхідні, фактично, неможливо. Дізнавшись про те, що з цією проблемою зіткнулись і лікарні нашого округу, на конкретному прикладі звернувся до МВС та СБУ з проханням розібратися в ситуації та вжити заходів для вирішення цієї проблеми. Радий, що це принесло свої результати – Ізмаїльська ЦРЛ вже отримала замовлені експрес-тести на COVID-19, а постачальник вибачився за ситуацію, що склалась.
Іншою серйозною проблемою є й те, що уряд, прикриваючись необхідністю боротьби з коронавірусом, фактично, позбавив органи місцевого самоврядування власних коштів. При цьому їм не лише не компенсували втрати, як мали б зробити відповідно до Конституції та законів України, але навіть не зменшили видатки! Це призводить до серйозного дефіциту бюджетів міст і сіл, а також ставить серйозне питання – за рахунок чого мають фінансуватися зарплати комунальних працівників, вихователів у дитсадках тощо?
До того ж, місцеві ради могли оперативніше і швидше за центральні органи влади приймати рішення щодо закупівлі необхідного медичного обладнання та засобів індивідуального захисту для медиків. Але уряд забрав у них фінанси і замість партнерів перетворив їх, фактично, на звичайних статистів, які бачать ситуацію, а зробити нічого не можуть… На ці проблеми звернули увагу й фахівці Асоціації міст України, які звернулись з відповідним листом до Комітету з питань бюджету, до якого я входжу. За моєї ініціативи комітет проголосував за звернення щодо цих проблем до голови Кабінету міністрів України Дениса Шмигаля. Очікую на його відповідь і продовжуватиму вирішувати ці проблеми.
Також спільно з колегами із депутатської групи “За майбутнє” звернувся до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля щодо медичної реформи, оскільки була загроза того, що Національна служба здоров’я України не встигне підписати договори з медичними установами другого і третього рівнів. На щастя, в уряді прислухались до наших аргументів і оперативно вирішили проблему…
Завершуючи свій звіт, хочу звернутись до всіх мешканців Придунав’я з проханням зберігати спокій, не піддаватись паніці і дотримуватись обмежувальних заходів введеного карантину. Знаю, що він викликає багато незручностей і нарікань, однак він спрямований на наш з вами захист. Куди легше і правильніше не допустити різкого стрибка захворювання, аніж потім намагатись стримати його. Так лікарі зможуть приділити максимальну увагу кожному пацієнту, а значить врятувати якомога більше життів!
Тож переконливе прохання – не виходьте з дому без нагальної потреби, а також виконуйте рекомендації лікарів, щоб знизити ймовірність зараження. Зараз усе в наших руках – як в прямому, так і в переносному сенсі!
Спільними зусиллями ми можемо змінити ситуацію на краще! Давайте разом покращувати наш Придунайський край!
З повагою, народний депутат України Анатолій Ігорович Урбанський